Saturday, October 07, 2006

Over Asociaal Filmpubliek

Ik ga zelden tot nooit tijdens massa-uren naar de bioscoop. Als je op vrijdag- of zaterdagavond gaat is het vragen om moeilijkheden. Je mag blij zijn als je de film kunt volgen door het gepop van bierflesjes heen. Mensen gaan boeren van cola en bier. Deze geur vermengd met vettige popcornlucht is het meest intens op genoemde avonden. Ik mijd de bios het liefst op dit soort tijdstippen. Deze avonden worden verder ‘opgeleukt’ met zuigende setjes, rondstrooiende filmtijdschriften en (mee)pratend filmvee.

www.volkskrantblog.nl

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

02 juli
asociaal
Situatie 1:
In de bioscoop. De film is al zo'n drie kwartier bezig als er een gezin met twee kinderen hardop pratend de zaal binnenkomt om een plaatsje te zoeken. Uiteraard wordt hierbij 'vergeten' de deur van de zaal weer te sluiten, waardoor de geluiden van de foyer zich volop kunnen vermengen met het geluid van de film. In de pauze zoeken Pieter en ik maar een plekje zo ver mogelijk van deze mensen verwijderd. Na de pauze gaat het gepraat gewoon door.
Na afloop van de film lopen we langs de plek waar het gezin heeft gezeten; een paar vierkante meter vloer en stoel is bezaaid met lege colaflesjes en snoeppapiertjes, de stukjes popcorn liggen als sneeuw over dit alles.

Situatie 2:
Ik kom thuis van de bioscoop, het is bijna middernacht. Terwijl ik mijn fiets parkeer hoor ik keiharde muziek vanuit de tuin van de buurman komen. Ik ga eerst naar binnen, maar als blijkt dat de muziek op mijn kamer nog duidelijk te horen is, ga ik naar de voordeur van de buurman en bel aan. Hopeloos uiteraard, de muziek staat zo hard dat het inslaan van een atoombom nog niet te horen zou zijn. Onverrichter zake ga ik weer naar binnen. Ik besluit de politie te bellen, ook omdat het niet de eerste keer is dat de muziek op onchristelijke tijdstippen zo hard staat. Om 1 uur is de politie nog niet langs geweest en hoor ik de onderbuurvrouw nog eens een poging doen om de buurman zover te krijgen het geluid zachter te zetten. Om half 2 is het eindelijk stil.

Echt, je snapt toch niet dat mensen zó onnadenkend zijn?

10:39 AM  

Post a Comment

<< Home

jobs
jobs Counter